Pages

Pazartesi, Kasım 07, 2011

Crazy, Stupid, Love ( 2011 )



Crazy, Stupid , Love nam-ı Diğer "Çılgın,  Aptal,  Aşk "Vizyona düştüğünden  beri  film  hakkında  övgü üstüne  övgü  almıştı.  Hatta, twitter'da  dönen  tweetlerde  "sevmediğim ama saygı duyduğum kişi  Atilla Dorsay " bile filme dört yıldız çakmış denildi... Eee, haliyle  çok merak   ettim.  Yalnız ,  sadece  Atilla  Dorsay  "dört  yıldız  "  vermiş diye değil,  eleştirmenlerin  geneli güzel  "bir romantik-komedi  dediği için. Bende ne olacaksa olsun artık dercesine izleyeyim dedim. Tamam, zaten izleyecekler listesimde yer alan bir yapımdı , ve muhtemelen kötü olsa da izleyecektim. Her neyse, izledim ve yorumlamak istedim. Yorum olarak şöyle başlayalım, Klişe ve eğlendirici, her zamanki gibi rom-kom hikayesi...




Başrollerde  Steve Carell, Ryan Gosling, Julianne Moore , Emma Stone, Marisa  Tomei  ve Kevin Bacon " Konu ve senaryonun çok klişe  olduğunu  söylememe  izin vardır  umarım. Çünkü,  gerçekten klişenin  alaası var.  Her neyse, eğer biz izleyiciler " izlediğimiz türün  "romantik - komedi  "olduğunu  düşünürsek  direk  beklenti  düşük tutup,normal bir seyirlik izlememiz gerektiğinin farkına varmaktır en büyük uyanıklık,  yoksa demem o  ki  "hayaller  suya  atar.


Crazy, Stupid, Love " rom-com (romantik- komedi)" türüne yeni bir yenilik  getiriyor  mu  bu yapım ? Hem de üstüne derece , harika sayılabilecek kadroyla. Cevabım! Kesinlikle hayır. Bildiğimiz Amerikan senaryosunu kullanıp ,çürümüş patates cipsi tadında bir şey sunmadığı kesin, hatta klişeler  yumağı  ise bir  süre  sonra,  beklenildiğinden  daha  da  kötüsünü  sunuyor  sizlere.  Kim hoşlanır ki, çürümüş patates cipsi  yemeyi. Şahsen  ben  sevmiyorum. Seven  varsa  tutmayalım  ,bırakalım  doya  doya midesini çöplükle doldursun.!!!

Oyunculuklara tek tek değinmek istiyorum. Malum böyle oyuncular, böylesine basit bir film için tekrar bir araya gelir mi? Çok zor, bulmuşken yapalım.
Steve Carell, her zaman sevdiğim bir oyuncu, karakter oyunculuğu yaratmadaki başarısı, inanılmaz. Filmde de, sanırım geri kalan kadro olmasa bile filmi tek başına götüreceğine inandığım oyunculuk.Tek başına filmi taşımış zaanımca.Ryan Gosling, hiç bir zaman bu çocuktan hoşlanmadım, hoşlanmayacağımda. Kendisi bana "Dicaprio gıcığını hatırlatıyor. Oyunculuk desem, her zamanki Ryan Gosling, değişiklik sıfır.

Julianne Moore, kendisinden beklendiğini verse de, fazlaca hikayedeki karakterle arasında yama gibi durduğunu söylemeliyim. Emma Stone, bu kızın o berbat ve iğrenç ses tonuyla hala, nasıl rol alabildiğine şaşıyorum. Umarım "harika film olarak bahsedilen "The Help " yapımını da iğrenç ses tonuyla batırmaz. Marisa Tomei, Carell ile beraber filmi taşıyan karakter. Bulunduğu az süre olsa da, ciddi şekilde seyirci üstünde büyük etki bıraktırıyor. Sürtük öğretmen karakteri tam oturmuş.

Ve son olarak bahsetmek istediğim şey, Analeigh Tipton, filmde bebekbakıcısını canlandıran " masum ve aşkı kız" tiplemesiyle beraber ,Carell, Tomei ve bu kız ,filmi taşımışlar. Şahsen kendisine bayııldım, karakteri odlukça masum ve bir o kadar da platonik aşkların romantik-komedi davetiyesi aldığının ve kutlamaya katıldığının bir kanıtı.

[ C+ ]

0 yorum: