Pages

Pazartesi, Ekim 24, 2011

Since Otar Left

Uzun süredir "Tomates Fried Green türkçe adıyla "Kızarmış Yeşil Domatesler" tadında bir film arıyordum.Gökte ararken yerde buldum olayı bu film ve benim için biçilmiş kaftan olma özelliğini birebir anlatıyor.Kızarmış Yeşil Domates'in mükemmeliyetliğini unutmak mümkün değil.

Since Otar Left,konusu : Kızı ve torunuyla beraber yaşayan bir nine'nin Fransa'da yaşayan oğlu'nun kaybetmesinden sonra kızı ve torununun oğlunun öldüğünü ondan saklaması ile başlıyor hikaye.Filmin genelini ele alırsak eğer,daha önce arşivimde seyrettiğim bir kaç filmin karışımı tarzında bir püre gibi düşünün.Dram konusu o kadar kuvvetli değil,fakat Since Otar left, "deyim yerindeyse "Yere Bakan Yürek Yakan" filmlerimizden.Bizleri gizlice,hissettirmeden ve yavaş yavaş etkisi altına alıyor.

Finalde de bombasını patlatıyor.Gerek yaşanan dostluklar,gerekse yaşattığı acı-tatlı,anne-kız ilişkisi üzerine asla unutamayacağınız "izlemesi şahane" bir Fransız dram denemesi.Doğrusunu isterseniz pek başarılı buldum.Konu olarak "Benim İçin Üzülme / Je Vais Bien, Ne T'en Fais Pas türünde harika bir dram daha olduğunu belirtmekte yarar var.Yönetmenimizde Bir Pedro Almodovar veya Lars Von Trier " tipinde özelliklere sahip biri olabilir.Kadın filmlerinin önemli temsilcileri arasında bende kendi yerini ayırttı. 

[ B- ]

0 yorum: