Pages

Cuma, Eylül 30, 2011

KORKU SİNEMASI HAKKINDA

Bkz.drag me to hell

Korku sineması demeye başladığımda korkuyorum.! Sakın korku sinemasından korktuğumu anlamayın, aksine şimdi ki durumun o kadar rezalet, feci ve komik bir durum da olan bu türün ne olduğunu hala anlamaya çalışıyorum.Bir zamanlar ben"korku manyağı" birisi olarak, şimdiki zamanda açıkçası "korku sinemasını" komedi niyetine tüketiyorum, tüketiyorlar(!) . O derece kötü durumdayız. En son ne zaman güzel bir korku filmi izlediniz desem gerçekten hatırlamıyorum. Ya da hatırlıyorum sanırım. Zar zor. Sam Raimi'ın sanırım "Drag Me To Hell / Kara Büyü" absürd-komedi ve korku karışımı

Bkz. The Evil Dead

"Bize bol bol "The Evil Dead / Kötü Ruh" filminin yıllarına, korku sancaklarına götürdü. Karanlık kuyularda kaybolmuşcasına ürktük... Bize tattırdığı 80 li yıllar korku-kült havası bile yeter. Böreğin o muhteşem kokusu gibi "buram buram "korku ve 80'ler kokuyordu. Bizde afiyetle yedik doğrusu. Gel gelelim Drag me to hell" sonra hiç iyi korku izlemedik. Kısaca karnımız aç ve hala bekliyoruz.

Bkz.The Ward

.John Carpenter
"The Ward /Koğuş" filmi ile çok ümitlendik. Ne de olsa yılların usta tecrübesi "Carpenter " yapacak ve bizde güzel bir korku klasiği izleme şerefine erişecektik. Sonuç, sonuç mu istiyorsunuz.Tek kelimeyle berbat.Evet berbat,vardığımız sonuç ve uğradığımız düş kırıklığı anlatılamaz cidden. Carpenter hangi yılda yaşadığını unutmuş. Artık klişelerin bile unutulduğunu, yeni korku döneminin başladığından bile habersiz sanırım... The Ward' tam bir klişe yumağı ve lezzetli bir şeyler sunmadığı kesin. Bir hafta önce yapılmış yemeğin önünüze koyulması gibi. Ya da aynı yemeklerin ısıtılıp önümüze sunulmasından bıktık. Neyse, ben korku film araşıyıma devam edeceği. Ve sizlere aktarmaya devam edeceğim. Hala nefes alıyorsak, umut var demektir" korku sineması için bile olsa...

2 yorum:

Burcu dedi ki...

bikaç korku filmi izledim ve yarın sınavım olduğu için bunun gibi bi kaç açıklama lazımdı, tam da aradığımı buldum. çok teşekkürler

Sezer.. dedi ki...

Rica ederiz, eğer yardımı dokunduysa ne mutlu bana (: