Pages

Salı, Eylül 27, 2011

DRIVE : Taxi Driver'ı örnek almış orta şekerli kahve


Bu yıl Cannes film festivalinde "En iyi yönetmen" ödülünü alan "drive" umut vaat edici senaryosuyla olsa da,izledikten sonra bize ancak şunu demek düştü.Tek kelimeyle balon.Her zamanki gibi şişirilmiş bazı yapımların olduğunu görürüz sık sık "Drive" bunun en güzel örneği,tasdikli,imzalı kağıt örneği.


Konu güzel,müzikler harika(fakat bazı sekanslar oldukça rahatsız ediyor.Filmin hiç bir sahnesi neredeyse müziksiz geçmiyor.Dolu dolu soundtrack manyağı bir yönetmen ve müzisyen var karşısımızda.Güzel bir işçilik soundtracklar bakımından) Slow-motin sahnelerine anlamak vermek için kendimi bayağı bayağı,bariz bir şekilde hırpaladım, kurcaladım, bulamadım.Sanırız,yönetmen slow-motion takıntısı var,olabilir.Saygı duyuyoruz,fakat gereksiz durmuş biraz.


Genellikle gece çekimleri hakim yapımda,öyle tercih edilmiş.Bu yönden harikulade,göze hitap ettiği bir gerçek.Yargıdırgadığım olaysa,senaryonun güzel oluşundan sonra,sürekli bir çakılıp yere düşen,bir yerlere çarpan "hollywood-vari"havası oldukça rahatsız edici,bir süre sonra o kendini sinir bozuculuğa bırakıyor.Sahne geçişlerinden tutun,açılışına kadar öyle belirginsizlikler hakim ki,yönetmen doğrusu ne yaptığını kendisi de bilmiyor.Dolayısıyla abuk-subuk bir "izle unut" yapımı dışında pek de elde kayda değer bir şey bırakmıyor.

Ryan Gosling!bu çocuğu sevmiyorum,sevemedim ve sevmeyeceğim.İnanılmaz bir iticiliği var.Daha yeni sinema sektörüne adım atmış olmasına rağmen,yüzünü bu kadar eskiten insan daha bulamazsınız. Carrey Mulligan,sürekli aynı ince ve kırılgan mimiklerinden değişik bir surat ifadesi görmek imkansız.İzle ve unut filmlerden...

[ B- ]

2 yorum:

kadir onur dağdeviren dedi ki...

Hemen hemen aynı şeyleri demişiz bu filme.Umutluydum film için ama bu da malesef istediğimi karşılayamadı henüz.Diğer gelecek filmlere umut bağalayacağız artık:)

sezer dedi ki...

Teşekkür ettim,aynen ve de aynı düşünce de olmak güzel:)